Zavolajte radšej Saula je úspešná šou pre a číslo dôvodov. Silná réžia, herecké výkony, produkcia, scenár a kinematografia Saul na čele triedy, pokiaľ ide o vynikajúce televízne zážitky. No predsa nad tým všetkým Zavolajte radšej Saula vyniká svojou silou charakteru. Toto je show, ktorá si vychutnáva dôležitosť rozvoja postavy do tej miery, že príbeh slúži postavám, ktoré sú protikladom k opaku. Včerajšia epizóda Piñata nás pripravila na posledné štyri epizódy sezóny, ale podarilo sa to pomocou ohromný charakterové momenty. Takmer každá postava mala v tejto epizóde chvíľu a bola to kombinácia brilantného herectva, písania a réžie, vďaka ktorej táto epizóda zažiarila. V hre sú naše konflikty v zadnej polovici sezóny a to je krása Saul je nedostatok vykorisťovania. Postavy tam nesedia a nehovoria nám, čo sa bude diať, ukazujú nám to. Vďaka tomu, aké bohaté sú postavy na obrazovke, sme lepšie porozumeli budúcemu príbehu a včera večer Gennifer Hutchison vzala srdce našich hlavných postáv a umožnila im napumpovať život do príbehu v skvele spracovanej epizóde.

Fotografický kredit: Nicole Wilder/AMC/Sony Pictures Television

Niet pochýb o tom, že Kim a Jimmy budú mať nejaké problémy. Flashback na začiatku epizódy nebol urobený len preto, aby ukázal, ako sa Jimmy stretol s Kim, ale aj preto, aby ukázal rozdiel v pracovnej etike medzi nimi a zároveň ukázal, ako veľmi Kim Jimmyho inšpiruje. Bolo zábavné vidieť Kim v inom ako modrom oblečení a fangirls o zákone, ale bolo zaujímavejšie vidieť jej vplyv na Jimmyho, ktorý bol až do jeho rozhovoru ochotný len tak rozprávať o Oscaroch. Krátko potom, čo sa ocitne v kancelárskej knižnici, pravdepodobne zahrabe nos v niektorých knihách, pretože Kim je jeho Polárka. V skutočnosti, opätovné otvorenie firmy s ňou bolo jedným z nich iba pozitívne hnacie sily, ktoré mal Jimmy celú sezónu. Počuli sme to minulý týždeň, keď urobil svoje odvážne vyhlásenie, že sa vráti z pozastavenia väčší a lepší ako kedykoľvek predtým, ale do istej miery je to klamlivejšie sebecké správanie Jimmyho.

Nechápem, ako to, že Jimmy v poslednej dobe nepostrehol Kimovu nechuť do práce, no chápem, je to preto, že je príliš zaujatý svojimi plánmi na rýchle zbohatnutie, aby tomu venoval pozornosť. Kim bola nešťastná pri práci pre Mesa Verde, keď sa dozvedela, že jej práca právničky pomôže len bohatým zbohatnúť, a nie robiť zmeny. Kim si to uvedomuje a niečo s tým robí. Keď osloví inú firmu, aby založila finančnú pobočku, získa partnerstvo, odstráni Mesa Verde z jej taniera a umožní Kim vykonávať právnickú prax spôsobom, ktorý ju robí šťastnou. Je to anti-Walter White. Je v tom dobrá a robí ju to šťastnou. Čo viac si môžete priať? To je krása Kim Wexler, ale Jimmy to tak nevidí.

Áno, hovorí všetky správne veci a do určitej miery si myslím, že verí tomu, čo hovorí. Vo väčšom meradle sa však Jimmy cíti opustený. Kim bola jeho hnacou silou tak dlho a teraz sa vzdáva svojho sna. Sen o spoločnom cvičení. Ak je to tak, potom na čo do pekla Jimmy pracuje? Bob Odenkirk je na tom najlepšie, keď odchádza od stola a mne sa to pripomenulo Simpsonovci a Bart hovorí, že dokážeš určiť presný moment, kedy jeho srdce exploduje. Z Jimmyho a Odenkirka srší napätie, panika a bolesť vlastné scéna. Teraz máme trhlinu v stene vo vzťahu medzi Jimmym a Kim. Nemám pochýb o tom, že Jimmy začne Kim zanevrieť za to, že sa posunula vpred vo svojej kariére, zatiaľ čo on je stále zaseknutý a čaká, kým sa mu zdvihne odpruženie. V skutočnosti si myslím, že veľká časť konca epizódy sa musí vysporiadať s týmto odporom.

Neexistuje žiadny dôvod, aby Jimmy predával telefóny s horákmi pred domom pre psov, okrem mentality Waltera Whitea. Je v tom dobrý a robí ho to šťastným. Hoci Jimmy chce byť právnikom a konečne urobiť svojho brata hrdým, nemôže uniknúť tomu, kým je. Jimmy je muž, ktorý rýchlo myslí a ide jednoduchou cestou. A bez ohľadu na to, ako veľmi sa snaží, život ho stále zráža z kolíka a keď sa to stane, je jednoduchšie vrátiť sa späť k tomu, čo vie. Založenie jeho trávnika včera v noci je veľkým krokom k transformácii Saula Goodmana, ako aj volanie o pomoc od muža, ktorý sa vymyká spod kontroly. Zamyslite sa nad tým, túto sezónu Jimmy stratil svojho brata, nádej na právnickú firmu a svoju dôstojnosť, keď musel pracovať pre mizerný obchod s mobilnými telefónmi a riešiť pozastavenie činnosti. Naozaj by nás malo prekvapiť, že sa pri úteku obráti na dutého, jednorozmerného Saula Goodmana? Zavesiť bandu pankáčov hore nohami, zatiaľ čo hlupáci mlátia Piñata, aby ich vystrašili, je jeho spôsob, ako sa dostať späť do sveta a prevziať kontrolu.

Na Jimmym je zvláštne, že sa odmieta všetkého pustiť, aspoň zatiaľ. Keď sa dozvie, že HHM prepúšťa zamestnancov, skutočne sa pustí do Howarda a verím, že je to spôsobené jeho láskou k Chuckovi. Bez ohľadu na to, aké veľké problémy medzi nimi boli, Jimmy bude svojho brata Chucka vždy milovať a obdivovať. Aj napriek tomu, že Chuck si nemyslel, že na Jimmym moc nezáleží. Veľa vecí má pod kontrolou, ale Jimmy bude prekliaty, ak zo všetkých ľudí dovolí Howardovi, aby pošpinil dedičstvo svojho brata. Jimmyho povzbudzujúce reči sú strhujúce a zjavne sa zdá, že prebúdzajú Howarda, ktorý neprežíva dobrú sezónu. Vždy dobre poskladané, uhladené, všetko vedia, Howard strávil väčšinu tejto sezóny rozpletaním sa pred našimi očami. Záchvaty zlého spánku, nezaviazané kravaty na golieri, krvou podliate oči, pocit úplného rozstrapatenia a porážky a teraz používanie drsného jazyka (jeden z najlepšie eff you delivery, ktorý som už nejaký čas počul) pád Howarda Hamlina bol jedným zo skrytých klenotov tejto sezóny a Patrick Fabian ho úplne zabil. Aké zábavné bolo vidieť Fabiana vziať to Americké psycho ako Hamlin a zbúrať ho? Aj keď som ochotný sa staviť, že Jimmyho reč funguje, pretože Howard bude prekliaty ak sa nechá strhnúť Jimmym McGillom. To všetko prispieva k mojej teórii, že Saul dáva Francesce Howardovej kartu.

Piñatov hlboký ponor do charakteru sa tam nezastavil, v skutočnosti si myslím, že včerajšia noc nám mohla poskytnúť najväčšie pochopenie Gusa Fringa v rámci Breaking Bad vesmír. Počas sledovania Breaking Bad, Cítil som ku Gusovi a to bolo poháňané mojou nenávisťou k Walterovi. Gus mal všetko pohromade až do Heisenberga. Skutočnosť, že jeho impérium je zničené mužom, ktorý je niekedy tak mimo jeho hĺbky, že jeho nástup k moci je ohromujúci. Počas celej tejto cesty sme však videli Gusa ako muža, ktorý držal svoje emócie na uzde a len veľmi zriedkavo sa oháňal. Áno, incident s rezačom škatúľ a otrava alkoholom ukazujú, akým typom Gus je, a zároveň mu udržiava súcit. Rezačka škatúľ je urobená preto, aby upratala neporiadok a jasne z frustrácie a párty s otravou alkoholom je pomstou od muža, ktorý stratil lásku ako svoj život. Viem sa s týmito vecami stotožniť a brániť Gusove činy, aj keď sme včera v noci nahliadli do temnejšej stránky Gusa Fringa a bolo to desivé. Giancarlo Esposito bol hypnotizujúci a viac ako desivý, keď Gus vysvetlil Hectorovi svoj plán pomsty, ktorý nám umožnil pochopiť, že Gus, tento dobre poskladaný muž z kuracieho a pervitínového impéria, je tak trochu monštrum. Toto môže byť scéna noci, keď mi z obsahu a výkonu nabehli zimomriavky.

Zostávajú štyri epizódy Saul dal kolesá do pohybu, aby priniesol to, čo bude určite intenzívne, srdcervúce finále, a preto ho sledujeme. V tomto bode, po štyroch sezónach, sme investoval v týchto postavách. Vieme, že Saul Goodman je na obzore, ale to neznamená, že ho chceme vidieť. Vieme, že Kim Wexler tu nie je Breaking Bad a dúfame, že sa jej nič strašné nestane. Vieme, že Gus buduje impérium, ale stále nepoznáme cenu. Zavolajte radšej Saula udržiava nás zapojených a uchvátených vďaka svojej neustálej práci so silným charakterom, vďaka čomu chceme viac, aj keď sa bojíme vidieť, čo príde ďalej.

Tu to máte Geeklingovia, čo ste si mysleli o včerajšej epizóde Zavolajte radšej Saula ? Myslíte si, že Kimovo rozhodnutie spôsobuje roztržku medzi ňou a Jimmym? Myslíš si, že Howard dokáže dať dokopy shizu? Je Gus najdesivejší človek vôbec? Vyjadrite svoj názor v komentároch. Ak chcete hovoriť viac Saul s vašou naozaj ma nájdete na Twitteri @iamgeek32. Medzitým sa zhlboka nadýchnite a pamätajte... je to všetko dobrý človek!

Obrázky z AMC